هنوز درگیر مصاحبه هستید؟

اینها در وبگردی های همین الان پیدا کردم!

سئوالات و جوابهای متداول و نکات فنی در مصاحبه های شغلی    
نحوه نوشتن نامه تشکر بعد از مصاحبه (افه باکلاسی و از این حرفها !)
مشکلترین سئوالایتی که ممکن است در مصاحبه از شما پرسیده شود !
بعضی روشهای نوشتن یک رزومه زیبا

در ضمن کسی پیدا میشه به اندازه ۳-۵ مگا بایت به من جا بده؟ میخوام یکسری فایل روش آپلود کنم !
نظرات 8 + ارسال نظر
هوای تازه چهارشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 12:16 ق.ظ http://www.yekblog .com

فکر کنم یکماه پیش بود که در سایت سی بی سی ازبعضی سئوالهای کاریابی شدیدا انتفاد شده بود و یکی از این سئوالهای بی مورد هم این بود که الان در یخچال منزل شما چه چیزی پیدا میشود؟ در ضمن برای آپلود فایل ها هم با من حتما تماس بگیر .

ملا حسنی در کانادا چهارشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 03:19 ب.ظ http://mollah.blogspot.com

بابا این چه وضعیه برای ما کار پیدا نمیشه!
آخه کار ما آخوندها که دیگه کنیدین اکسپرینس نداره!
هر جا میریم دنبال کار و رزومه میدیم خبری نیست که نیست.
حالا اگه یه سفارش از علما بیاریم کارمون درست میشه یا نه؟

بهرام سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 11:59 ب.ظ

کاپیتان عزیز

موضوع امروزت خیلی به درد ما می خوره ما که تازه وارد کانادا شدیم و شدیدا دنبال کار هستیم ولی مگه پیدا می شه شده حکایت جن و بسم الله .یک سوالی در مورد رزومه نویسی دارم اگه شما به عنوان تازه مهاجر بخواهید در سطح ٍEntry Level وارد شرکتی شوید سوابق کاری قبلی را ذکر می کنید یا نه و اصلا سوابق کاری قبلی اینجا به حساب می آید یا نه
قربا ن شما

نارنج چهارشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 05:05 ب.ظ http://www.naarenj8.persianblog.com

آقای بهرام! اجازه بدبن یک نکته ای رو یاد آوری کنم. شما برای هر کاری که تقاضا می کنید بایستی رزومه خاصی تهیه کنبد. این به این معنا نیست که شما اطلاعاتی رو که از خودتون می دین متفاوت باشه. بلکه دقیقا به این معناست که نوع قرار دادن اونها و بسط و گسترششون بستگی داره به آگهی استخدام برای اون پوزیشن خاص. و چیزی که ازتون در صورت استخدام انتظار دارن. در آگهی های استخدام معمولا بخشی هست با عنوان qualifications که وقتی رزومه و کاور لتر خودتون رو دارین براش تهیه می کنین بهتره که سعی کنید از عبارات و لغات کلیدی این قسمت در بخش gualification highlights رزومه و کاور لتر استفاده کنید. همینطور بخش دیگه ای هست توی آگهی های استخدام با عنوانی مشابه duties & responsibilities. که باز هم بهتره تا جایی در رزومه تون در قسمت تجربیات پیش برید که کارفرما تو این قسمت از آگهی پیشرفته. و بدون اینکه مو به مو و واو به واو رونویسی کنین باز هم سعی کنین از لغات و عبارات کلیدی این بخش در رزومه تون استفاده کنید. چون در بیشتر موارد رزومه ها و کاور لتر ها مو به مو خونده نمی شن. یعنی فرصت نمی شه. بلکه معمولا با چشم اسکن می شن. هر چقدر که اون لغات و عبارات آشنا توشون بیشتر باشن جلب توجه بیشتری میکنن. رزومه شما معمولا قبل از اینکه مصاحبه بشین به وسیله افراد مصاحبه کننده خونده می شه. و موقع مصاحبه یکی یک نسخه هم دستشونه. نه قبل از اون. اینجا لازمه که یاد آوری کنم که قبل از مصاحبه رزومه ای رو که برای اون کار ارسال کردین به دقت بخونین. چون باید بتونین با تسلط راجع به خط به خطش اگه ازتون سوال کردن توضیح بدین. و اینجاست که تجربه و سوابق کاری به دردتون می خوره. چون اندازه تسلط شما به پاسخگویی تاییدی خواهد بود بر ارزشمندی سوابق کاری و تحصیلیتون. موفق باشید!

بهرام پنج‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 12:32 ق.ظ

نارنج
خیلی ممنون از توضیحی که دادین . مشگلی که من دارم اینه که در بعضی آگهی ها Entry-level می خوان که بالطبع برای یک تازه مهاجر وسوسه کننده است ولی در ادامه اش یک دنیا تکنولوزی را ردیف می کنند که بدون سابقه کار بدست اوردنش سخته .لذا مجبور هستی که سابقه ات را ذکر کنی و در نهایت ممکن هسنت over qualify بشی .حالا ما موندیم که چکار بکنیم سابقه را بنویسیم یا نه .خوشحال می شم که از تجربیات شما استفاده کنم

یک هموطن پنج‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 11:14 ق.ظ http://www.mortazavi.ca/weblog

هر هموطنی دوست داره رزومه اش تصحیح بشه و یا نظر راجع به رزومه اش میخواد یا سوال خاصی راجع به روزمه اش داره و ..., برای من ایمیل کنه. من در خدمتم.

نارنج پنج‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 12:33 ب.ظ http://naarenj8.persianblog.com

اگه تا جایی که توی اون آگهی ذکر شده پیش برین و در ضمن یه نگاهی هم به NOC اون عنوان شغلی خاص ( که تو وب هم بهش دسترسی هست) داشته باشین مشکلی نباید پیش بیاد. فقط تا حدی وارد جزئیات بشین که تو اون آگهی ذکر شده.

* National Occupation Code

مهناز جمعه 16 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 06:48 ق.ظ

خیلی خیلی فوری
تسلام تصمیم مهاجرت به کانادا را دارم با شوهرم.فرمهای تقاضا را باید به کجا بفرستم؟حضوری ببرم؟چقدر طول میکشه تا جواب بدن.
متشکرم

باید با مدارک لازم و از همه مهمتر پول به سفارت کانادا در تهران تحویل بدهید تا آنها خودشان به سفارت کانادا در سوریه یا هر کشور دیگری که میتوانید برای مهاجرت اقدام کنید - بفرستند.

چقدر طول میکشد؟ خدامیداند ! یکزمانی ۶ ماه بود - بعد شد ۹ ماه بعد به ۲ سال رسید - من ۳ سال را هم بعدش شنیدم ! الان دیگه نمیدونم چقدر طول میکشه! فقط این را میدونم اینجوری که شما عجله داری به این سرعت به شما جواب نمیدهند !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد