تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل درمدارس کانادا توسط دولت های استانی و بودجه آن از محل پرداخت مالیات فراهم می شود. تحصیل در کانادا برای کلیه کودکانی که در کانادا زندگی می کنند میسر و رایگان می باشد. بر اساس قوانین موجود، همه کودکان می بایستی تا سن 15 و یا 16 سالگی به مدرسه بروند.

 

در برخی از استان ها، ادارات آموزش و پرورشی وجود دارند که سیاست های آموزشی خود را بر اساس مذاهب و زبان های مختلف پایه گذاری می کنند.

 

به طور کلی، آموزش به دو زبان انگلیسی و یا فرانسه انجام می شود. در صورتی که دانش آموزی به لحاظ زبان مشکلی داشته باشد، در کلاس های آموزشی فوق العاده و به صورت رایگان شرکت می کند. در استان " کبک" تقریبا کلیه تازه واردین، به آموزش زبان فرانسه می پردازند.

 

تقریبا در کلیه مدارس دولتی، کلاس های دختران و پسران مختلط می باشد. کلیه معلمین نیز در تمامی استان ها می بایستی از صلاحیت لازم برخوردار بوده و گواهینامه مربوطه را دارا باشند. تمامی معلمین، حداقل مدرک کارشناسی و آموزش ویژه معلمی را از مراکز آموزش عالی معتبر دریافت کرده اند.

 

در کانادا، اکثر کودکان در مدارس دولتی درس می خوانند. و در حدود پنج درصد دانش آموزان در مدارس خصوصی به تحصیل اشتغال دارند و شهریه می پردازند.

 

مدارس ابتدایی و دبیرستانها

در اکثر استان ها، کودکان تحصیلات خودرا در مدارس ابتدایی از مرحله پیش دبستانی آغاز می کنند و تا کلاس ششم و یا هشتم، در این مقطع ادامه می دهند. بعد از آن وارد دبیرستان می شوند. که در بعضی از استان ها به دو مقطع تقسیم می شود: کلاس هفتم الی نهم( Junior High) و کلاس دهم الی دوازدهم( Senior High ). دانش آموزان موظف به گذراندن تعداد معینی از دروس در دبیرستان می باشند تا صلاحیت پذیرفته شدن در دانشگاه ها را کسب نمایند.

 

چگونه فرزندان خود را در مدارس ثبت نام کنیم

والدین می بایستی در مدارس محلی و یا دفاتر آموزش و پرورش منطقه خود، مبادرت به ثبت نام فرزندان خود نمایند.

لیستی از دفاتر مناطق آموزش پرورش در کتابچه های راهنمای تلفن موجود می باشد.

 

 

به هنگام ثبت نام می بایستی مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

l          کارت اقامت، و یا برگه مهاجرت

l          شناسنامه

l          کارت واکسن

l          کارنامه های تحصیلی

 

در بعضی از موارد احتمال دارد که از فرزندان شما آزمون زبان و یا ریاضیات به عمل آید. سپس فرزند شما در کلاسی شرکت خواهد کرد که متناسب با قوه علمی اوست. در صورتیکه اعتقاد دارید، سطح کلاس و بنیه علمی فرزند شما با هم مطابقت ندارند، می توانید این مسئله را با معلم، مشاور راهنمای آموزشی و یا مدیر مدرسه در میان بگذارید.

اصلاعات بیشتر

با تشکر از نارنج  عزیز بخاطر ترجمه زیبا و لطفشان.

نظرات 4 + ارسال نظر
افسانه شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 10:23 ب.ظ

تهرانتویی جان سلام
اخیش بالاخره دوباره شروع کردی.
امیدوارم که دیگه غیبتت غیبت کبری نباشه

از امروز یکشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 12:19 ق.ظ http://azemrooz.com/

درود بر کاپیتان همیشه در صحنه

افسانه یکشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 08:49 ق.ظ

تابستون تمام شد و ما از فیض شما (لاگ سفری) بی بهره موندیم

شمر جمعه 27 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 01:38 ب.ظ http://shemr.blogspot.com

سلام بچه کونی عزیز. با تبادل لینک موافقم. زودباش لینک من را خوب چرب کن بگذار تو سایتت. آره خوب بگذار توی سایتت. بعدش هم برات می گذارم. طوری می گذارم که خیلی کیف کنی. ناز کونت و کون خواننده های با مرامت. فدات شم. خدانگهدارت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد